Fondata in Londra, in 1986, FD International este o multinationala care ofera consultanta in comunicare strategica si financiara pentru 1.000 de clienti, pe piete ca SUA, Japonia, Germania, Franta sau Marea Britanie. Partenerul din Romania al FD International, de aproximativ un an si jumatate, este agentia locala de relatii publice DC Communication.
Online-ul a schimbat modul si ritmul de lucru al companiilor care furnizeaza servicii de relatii publice. Pe langa abilitatile tehnice necesare, este nevoie de o foarte buna intelegere a acestui mediu si oameni care sa monitorizeze informatia 24 de ore din 24.
„In trecut, cand lucram cu ziarele, credeam ca ne miscam foarte rapid, aveam deadline-uri zilnice. Jurnalistii cotidianelor credeau si ei ca se misca foarte repede. Dar se lucra pe un deadline care expira in 24 de ore, odata ce trecea, te relaxai pana a doua zi. Acum, totul este continuu. Cand apare o informatie falsa, o greseala in comunicare sau in modul in care o stire este relatata, o pui pe hold si o corectezi imediat, nu mai poti astepta pana maine, pentru ca devine deja istorie”, sustine Aarons.
Prezenta pe online este necesara in special in cazul companiilor care isi bazeaza business-ul pe consum, dar devine o provocare din ce in ce mai mare pentru toate organizatiile, fie ca sunt business-uri, ONG-uri sau guverne.
„Este inca nevoie de investitii mai consistente in acest mediu. Companiile care reusesc sa-si gestioneze cel mai bine imaginea pe Internet sunt cele care isi formeaza echipe dedicate, care monitorizeaza in permanenta mediul. Nu trebuie sa raspunzi la tot ce se discuta despre tine, dar trebuie sa fii la curent cu ceea ce se discuta”, explica Aarons.
„E o provocare foarte mare. Trebuie sa intelegi mediul, tehnologia. In zilele bune, in tineretea noastra, aveam clienti fericiti daca le aparea numele in presa de a doua zi. Erau multumiti cu certitudinea ca povestea lor era comunicata cum isi doreau, iar treaba noastra se termina in acel punct. Acum, lucrurile s-au schimbat profund”, adauga specialistul in relatii publice.
Din pacate, chiar si la casele „mai mari”, din Marea Britanie sau SUA, exista clienti care nu inteleg „intregul” cu care ar trebui sa functioneze pentru o comunicare eficienta, limitandu-se si multumindu-se, de cele mai multe ori, cu faptul ca au acoperire in media.
„Clientii nu sunt aproape niciodata dispusi sa plateasca pentru cercetari serioase, care sa masoare perceptia celor care citesc ziarul in care le-a aparut numele. Se limiteaza de multe ori la faptul ca au acoperire media. Dar nu au nicio siguranta ca povestea pe care au comunicat-o a fost si inteleasa asa cum isi doresc ei. Singurul lucru care le poate da aceasta certitudine este o cercetare inteligenta a audientei”, explica Aarons.
Vezi si interviul acordat DailyBusiness.ro de catre Jon Aarons